Nieuport Ni 11,Eduard, Italian Aces Part II, Luigi Olivi


Luigi Olivi urodził się 18 listopada 1894 roku w Ankonie. Jako ochotnik zgłosił się do służby lotniczej w 1913 roku. Za sterami Ni 11 zasiadł po raz pierwszy w 1916 roku, a w sierpniu tego roku został wcielony do 76 Squadrilii. Ciężka i wyczerpująca służba na 11stce zapewniła mu w niedługim czasie status dowodcy oraz transfer na Ni17, na którym szybko odniósł swoje 5 lotnicze zwycięstwo w spółce z Picco.
17 czerwsca 1917 roku Luigi odniósł kolejne zwycięstwo. Swoją ostatnia ofiarę śledził, aż do momentu zderzenia z ziemia i uniesiony tym zwycięstwem wrócił na swoje macierzyste lotnisko,po aparat fotograficzny aby uwiarygodnić zestrzelenie. Długo nie myślac wskoczył w gotowego do lotu SPADA VII I chwile po starcie runął na ziemię.
Prawdopodobną przyczyną śmierci Luigiego był brak odpowiedniego przeszkolenia na SPADie.

Koniec smutny, ale taki były czasy pierwszowojennego lotnictwa, że trup siał się gęsto.

Ni11 o nr 16…słuzył za samolot szkoleniowy jeszcze w 1918 roku

Wiem, wiem, nie ma numerów bocznych, które boję się wykonać własnoręcznie, może kiedyś je dostanie, póki co nie mam żadnych pasującch kalek, no I oólnie coś tu jest nie tak…diabeł tkwi w szczególe, który już niestety nie poprawie…